fredag 4 november 2011

Har varit mycket annat på gång

Tiden går fort, idag fredag den 4 november är det en regnig gråmulen dag. Otroligt, regn och barmark den 4 november, men så är det.

Har varit sjukskriven så länge jag får nu, har blivit inskriven på Arbetsförmedlingen. Försäkringskassan, arbetsförmedlingen och jag hade ett över lämningsmöte. Dom ska visst kolla vad jag kan arbeta med eller inte och det är väl bra... hoppas jag. Ähh, man måste se positivt på det, så länge man kan röra ett finger, så kan man jobba... eller hur?

Allvarligt så hoppas jag mycket på detta  och det ska bli mycket intressant att se vad AF:s arbetsterapeut kommer fram till. Kanske att jag kan få någon hjälp med mina bekymmer.

Har en ärftlig form av blödarsjuka som jag än så länge är ensam om att ha i släkten! Hur det nu har gått till som, i varje fall är jag  den ende som har den utav de få som blivit testade. Det är inte den allvarligare formen av blödarsjuka, men den ställer till det nog ändå. Vid operationer, får inte äta mediciner med acitylsyra i och om jag skulle göra illa mej ordentligt i nån olycka, då kan det fort gå illa för mej.
Mamma, 16 år

Den 30 oktober var det 1 år sen min mamma, Elsa, dog, hon dog på sin namnsdag. Pappa, Jonas och jag var till minneslunden i Junsele och tände ett ljus.Har tänkt mycket på henne den senaste tiden. Sorgen är mer vemodig nu.

I kväll var vi också och tände ett ljus för henne, Ulla, Gunnar, Petter och morbror Axel, de som vi mist under drygt det senaste året. Ljuset var också för alla de vi mist förut under alla gångna år.

Vi tänder inga ljus på gravarna, det har vi aldrig gjort. Min morfar tyckte illa om den sedvänjan att tända ljus på gravarna som kommit under de senaste 50-60 åren. Han sa att om någon skulle tända ett ljus på hans grav så skulle han kliva upp och blåsa ut det. Vet att en släkting gjorde det för ett antal år sen och ljuset fick då brinna ut. Personligen tycker jag att det är vackert med alla tända ljus på kyrkogårdarna.


Minneslunden Junsele


Mariakapellet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar