tisdag 20 september 2011

Leonard och Hildas bröllop 1923. Farmor och farfar var med

Från höger Nils Berglund, Åkerbränna och Ingeborg Nilsson, Hömyra (farmor och farfar),
Hilda Nilsson, Hömyra och Leonard Berglund, Hömyra
Stående från vänster systrarnas  bror Sven Nilsson, Hömyra och sittandes Leonards bror, Conrad Berglund, Hömyra
Hilda och Leonar gifte sej den 22 juli 1923 och det är deras bröllop.
(Farmaor och farfar den 2 november 1923)
 Någon som vet vems bröllop det är?

Fick svar av Anita Berglund, Smulans blogg: Visst är det Leonard och Hildas bröllop 1923! Kan berätta att Konrad Berglund (som jag minns mycket väl) gifte sig 1938-12-13 med Betty Kristina Nordqvist från Junsele
Tack Anita!


Fick leta efter korten, har flyttat flera gånger, men tillslut hittades lådan med mina foton.



2 kommentarer:

  1. Visst är det Leonard och Hildas bröllop 1923!

    Kan berätta att Konrad Berglund (som jag minns mycket väl) gifte sig 1938-12-13 med Betty Kristina Nordqvist från Junsele.

    SvaraRadera
  2. Tack Anita. Förstod nästan det, men nu så vet jag.

    Finns inte så mång foton med min farmor på, hon dog 1931. Det är intressant att se bilder från den delen av släkten.

    SvaraRadera